הגינה של חגולי - ארטישוק

את הארטישוק אתם מכירים ?

ייתכן שאתם משתמשים בו מדי פעם בבישול וככל הנראה שהוא לא אורח קבוע במטבח שלכם. אבל ארטישוק הוא ירק הרבה יותר בריא ממה שאולי נדמה לכם והחלק הכי טוב? אפשר להשתמש בו בכל כך הרבה דרכים במטבח, מתבשילים בחורף, דרך ממולאים ועד לסלטים מרעננים בקיץ. הנה כמה יתרונות בריאותיים שיהפכו את הארטישוק לקבוע בתפריט שלכם:
•ערך תזונתי גבוה-ארטישוק מכיל המון ויטמינים ומינרלים, ביניהם ויטמין C, ויטמין K, חומצה פולית (ויטמין B9), מגנזיום, ברזל וזרחן
•מעלה את הכולסטרול הטוב ומפחית את הכולסטרול הרע-הסיבה שארטישוק יכול להפחית כולסטרול “רע” היא ככל הנראה בשל נוגד החמצון האנטי-דלקתי לוטאולין
•יכול לתרום לוויסות לחץ הדם- מחקר שפורסם הראה שבקרב אנשים הסובלים מיתר לחץ דם, צריכה של ארטישוק במשך 12 שבועות יכולה להפחית משמעותית את לחץ הדם.
ולסיום איך נהנה מהארטישוק במהירות בחורף?
-נרתיח סיר מים ובתוכו מלא מלא לימון ומלח
-נשטוף את הארטישוק טוב טוב במים ונכניס לסיר
-נחכה כשעה עד שיהיה מוכן
דילוג לתוכן